Rekrutering van professionals in hotellerie, catering en gastronomie

Front Office Manager

Bedrijf

Gelegen op een centrale locatie in Antwerpen, kun je dit moderne hotel terugvinden. Het full-service hotel maakt deel uit van een internationale keten en onderging enkele jaren terug een totaalrenovatie. Met een 300-tal kamers en een groot aanbod zalen is deze locatie niet meer weg te slaan uit het Antwerpse stadsbeeld. De ideale uitvalsbasis voor zowel Antwerpenaars als voor toeristen én corporate gasten!

Taken

In de rol van Front Office manager heb je een prominente functie in het bedrijf en maak je deel uit van het management team. Je zal een zeer afwisselend takenpakket hebben, waarbij geen enkele dag hetzelfde is. Je bent vaak "on the floor" te vinden om het team aan te sturen en te ondersteunen.

Team Managment

  • leiden, motiveren, trainen en evalueren van het team (15 vaste)
  • direct aansturen en verantwoordelijkheid verdelen onder de shiftleaders
  • inspringen en actief meewerken aan de receptie, lead by example
  • personeelsplanning op basis van verwachte bezetting en events
  • personeelsbeheer in samenwerking met de HR Manager
  • voorzien van team meetings, evaluatie- en functioneringsgesprekken

Controle en kwaliteit

  • optimaliseren van de procedures en werkwijzen aan de receptie
  • implementeren en naleven van richtlijnen, SOP's en afspraken
  • uitvoeren van controles, zorgen dat kwaliteit en service steeds on point is
  • garanderen van gastentevredenheid en opvolging/oplossen van eventuele klachten
  • opmaken van budgetten en voorbereiden van terugkerende rapporten, interpretatie van cijfers
  • toezicht houden op de beschikbaarheden, kamerprijzen, omzetten en beoogde efficiëntieratio's
  • directe rapportage aan- en communicatie met de GM

Overig:

  • communiceren via verschillende systemen met gasten en interne departementen
  • administratieve taken afhandelen zoals het verwerken van reserveringen, facturatie en betaling
  • je draait mee in het duty management systeem, 1 tot 2 weekends per maand

Profiel

Voor deze positie zijn we op zoek naar een ervaren leidinggevende die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Een FO supervisor of assistent die klaar is voor een volgende stap, komt zeker ook in aanmerking. De ideale kandidaat beschikt over volgende eigenschappen:

  • een professionele Bachelor opleiding, bij voorkeur in een hospitality richting
  • Engels en/of Nederlands, elke andere taal is een grote plus
  • ervaring aan de Front Office binnen de hotellerie
  • uitstekende people management skills
  • zorgen voor een positieve en harmonieuze werksfeer
  • hands-on, operationeel aanwezig op de werkvloer en in contact met gasten wanneer nodig
  • je bent flexibel en bereid om in het weekend en 's avonds aanwezig te zijn als de bezetting hierom vraagt
  • administratief en cijfermatige onderlegd
  • goede kennis van softwaretoepassingen en PMS systemen

Aanbod

  • vast contract met een prima maandsalaris
  • aanvullende bonussen, gebaseerd op targets
  • laptop, gsm & abonnement
  • hospitalisatie
  • alle wettelijke bepalingen binnen de horeca
  • ruimte voor opleiding en training, ambitieuze mensen kunnen hier zeker doorgroeien
  • verantwoordelijkheid en autonomie
  • mooie kortingen binnen de keten

Locatie

Antwerpen

Contactpersoon

Claudia Koch - Quality Seekers

Quality Seekers gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Beperkt gebruik van de website