Rekrutering van professionals in hotellerie, catering en gastronomie

Operations manager hotel

Bedrijf

Dit full-service hotel is gunstig gelegen in Antwerpen en onderging recent nog een volledige renovatie. Met ruim 200 kamers, een gezellige bar, modern restaurant, groot aantal banquetingzalen en een fitness, verdient dit hotel zeker zijn 4* classificatie. Komend jaar staat er ook een rebranding op de planning, waardoor het niveau nog verder naar omhoog gaat.
Door de goede bereikbaarheid en de faciliteiten worden er vooral zakelijke gasten en groepen aangetrokken, aangevuld met toeristen, waardoor een goede mix ontstaat. Het hotel valt onder een internationale groep met meerdere hotels in België.

Taken

Omwille van de brede F&B activiteiten in dit hotel, gaat jouw voornaamste focus hier naartoe. Je overziet de activiteiten binnen het departement en zorgt voor een goed operationeel verloop. Je beweegt je tussen de verschillende outlets: ontbijt, banqueting, brasserie, bar, ... en geeft zowel operationeel als structureel sturing aan de teams. Je inspireert en coacht de medewerkers, waarbij je resultaat, service en kwaliteit nastreeft. Je overziet globaal ook de activiteiten aan de Front Office en onderhoudt een goede communicatie tussen alle departementen. Je bent hét gezicht van de operations en het aanspreekpunt voor gasten, medewerkers en de GM. Je zorgt voor de opvolging van procedures en de naleving ervan.
Naast het operationele luik besteed je uiteraard ook de nodige aandacht aan de administratieve kant (personeelsbeheer, rapportage, budgetbeheer, prijsonderhandelingen, ...). Je neemt initiatief en zet originele acties op poten in samenwerking met het sales departement.

Profiel

Voor deze uitdagende functie heb je reeds ervaring in F&B, bij voorkeur binnen de hotellerie of een gelijkaardig omgeving: grootschalige restauratie, catering, ... Enig inzicht in de volledige hotelwerking is zeker wenselijk. Je bent ook een sterke peoplemanager die zijn team kan coachen.

Je beschikt over volgende competenties:

  • je bewaart het overzicht, hebt kennis van het aansturen van meerdere outlets/departementen
  • communicatief sterk: je bent continue in contact met je teams, gasten, leveranciers
  • je weet van aanpakken, operationele sturing geven schrikt jou niet af, integendeel! Je stelt je ook flexibel op
  • gedreven, resultaatgericht en aandacht voor details
  • administratie en rapportage is voor jou niet onbekend
  • je stelt je open voor structuur, bent geduldig en open minded

Aanbod

Je komt terecht in een hotel waar reeds een goede structuur staat en je verder kunt bouwen aan het succes van vandaag.
De werkuren zijn redelijk stabiel, maar uiteraard ben je flexibel als er een groot event is tijdens de avond of weekends.
Er wordt een prima salaris geboden, aangevuld met enkele extralegale voordelen.
Wanneer je werkt voor een hotelketen, geniet je bovendien van vele kortingen in hotels wereldwijd.

Locatie

Antwerpen

Contactpersoon

Claudia Koch - Quality Seekers

Quality Seekers gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.
Beperkt gebruik van de website